Friday, 29 August 2014

Rainbowdash Costume part II


Italiano sotto. English below.

Alla My Little Pony figurerna har ett "cutie mark" som visar vem de är och Rainbow Dashs är ett moln med en blixt. Jag skrev ut bilden och kalkerade av den med textilfärger på ett tjockare flieselintyg. Sedan klippte jag ut den och strök fast den på en blus jag sytt i ett sånt där billigt kostymtyg.



 cutie mark transfer 

cutie mark transfer

Vingarna ritade jag på frihand, förde över på flieseline, klippte ut, sydde ihop med sånt där fiberfyll emellan som man har när man quiltar och samtidigt zick-zackade jag dekorsömmar så att det skulle likna originalvingarna. För att få till rätt storlek ritade jag "runt" blusen de skulle sitta fast på. Det finns en hel del kostymer på nätet att hitta inspiration från. Superkul var det här momentet i alla fall!


wings

wings



Ho fatto questo costume per la mia figlia che per carnevale voleva vestirsi da Rainbow Dash. La descrizione l'ho fatto in svedese ma se avete domande non esitare di chiedermi!

I made this Rainbow Dash costume for my daughter. The desciption is in Swedish but if you have any questions don't hesitate to ask!


No comments:

Blog Widget by LinkWithin