Saturday, 22 February 2014

Rainbow Dash Costume Part 1

Italiano sotto. English below.

Min dotter vill ha en Rainbow Dash kostym till årets karneval och det var ju en trevlig utmaning! Den är färdig och benvärmarna som jag nyss stickade klart är det sista. Nu ska jag fästa trådarna och ta lite bilder så jag kan lägga upp.
Mönstret hittade jag på själv och stickade med restgarner med rundstickor med magic loop.
Jag la upp 60 maskor på stickor 3 och stickade 2 räta, 2 aviga i 5 cm sedan bytte jag till stickor 4 och stickade ett varv rätt i samma färg samtidigt som jag minskade till 50 maskor. Ca 12 varv i varje färg och sedan resår med ökningar och stickbyten tvärtom mot början. Passar bra till min 5-åring men är storleken är flexibel och passar säkert både till större och mindre barn.


Per la mia figlia sto realizzando un costume per carnevale. Vuole essere Rainbow Dash e non è facile.. Scrivo in Svedese ma se avete domande non esitate di chiedermi!

I'm making a Rainbow Dash costume for my daughter. My blog is in Swedish but if you have any questions don't hesitate to contact me!

No comments:

Blog Widget by LinkWithin