Saturday, 14 September 2013

From House To Home Part III

Ja nu gör jag ett rejält hopp och och visar vad jag håller på med just nu. Vi bor i den nya lägenheten sen nästan 5 månader men på sommaren är det alldeles för varmt för att göra nåt hemma, vi spenderade nästan all tid på stranden. Nu har vi svensk sommartemperatur och strålande sol och med det energi och renoveringslust. Fönstrena är det mest akuta och jag målar medan 2-åringen sover på eftermiddagen så det har tagit en vecka att måla 5 fönster. Jag har spacklat, slipat, tvättat och målat två lager. Köket o vardagsrummet med stora verandadörrar får vänta tills skolan börjar på måndag.
Nedan ser ni före, efter och undertiden-foton

Nu är det dags att pimpa med gardiner och badrummet ska få en snyggare papperskorg och större tvättkorg. Lite upprensning kanske också kan vara på sin plats. Det där med gardinstänger låter kanske enkelt men italienska fönster har ju såna där persiennlådor ovanpå och det är högt i tak så det kan bli lite knepigt men det ska väl gå på nåt sätt. Dessutom har jag inte hittat alla fästena efter flytten så första turen blir ner till garaget... Painting windows. A well needed job that takes a week cleaning, sanding and painting everything twice while the 2-year old is sleeping... Now it's time for curtains. Wish me luck finding all the parts for the rods! :)

1 comment:

Anonymous said...

Hej! oh va kul att hitta en annan svensk i Italien! jadu,italienska fönster är verkligen inte så lätta att måla, behöver själv måla om de jag har här hemma :P
Hur trivs du i italien? Själv bor jag i Civitavecchia sen 6år tillbaka. Kanske ska nämna attjag är en tjej på 23 år ;P
Omdu vill får du gärna skriva till mig på nemesisme@hotmail.it
Kramar
/Alex

Blog Widget by LinkWithin