Sunday, 24 February 2013

This Is Our Future Home

Nu är vi lägenhetsägare! Jag har alltid föreställt mig att jag skulle bo i ett hus på landet nånstans i Småland men så blev det nu inte (inte ännu i alla fall...). Att köpa hus i Italien är dyrt (vi kunde fått en rejäl villa min hemort i Sverige istället för en trea i periferin här) och vi har betalat mer än 5000 euro i skatter, notarieavgifter etc. (ärligt talat vet jag inte vad det kostar att köpa hus i Sverige, men säkerligen mindre än så...). Vi är jättenöjda för vi flyttar ifrån en trång, fuktig och kall hyreslägenhet utan något som helst förråd som förvisso ligger extremt centralt och har en vacker utsikt men vi kommer till något större som har garage och lekpark, den är varm även på vintern, och MAN KAN KÖRA FRAM TILL HUSET! Jag menar, man behöver inte köra runt och leta parkering och sen gå 8 minuter för att komma hem! Käns mycket lyxigt för oss!

 Här nedan ser ni mäklarens bilder. Som ni ser sysslar man inte med homestyleing här men till skillnad från många andra säljare har de åtminstone städat o diskat innan! :)









No comments:

Blog Widget by LinkWithin