Friday, 1 February 2013

The Kids' Room

Lagom till att vi ska flytta tänkte jag lägga upp lite slarvigt tagna bilder från dotterns rum (som inte ens ser ut så längre eftersom lillebror bor där nu med). Håll till godo :)

 kids room 

Vi använde lilltjejens rum till gästrum också.

Så länge hon var liten fick jag inreda rummet som jag ville men nu när hon är fyra vill hon ha lite att säga till om... :)


 Mormor har vävt gardinerna, det rödrandiga kuddfodralet och en av trasmattorna. Den mattan ni ser i bild har jag vävt och även sytt lapptäckena. Min farmor har virkat den bruna och vita filten med mormorsrutor (farmorsrutor borde det väl heta då...)




applikation alfabet tavlarobotapplikation tavla

Tavlorna är applikationer som jag gjort. Ramarna hittade jag på gatan och målade och gjorde decoupage på. Almanackan till vänster har vi fått från Marias skola.


Väggen ovanför sängen är fylld med tavlor min man och jag hade som små, tavlan bakom myggnätet har en vän tecknat till Maria, pläden har pappas mormor virkat, jätteblåklockan har min moster broderat och väggdekalen har jag köpt på panduro för 5 år sen.



No comments:

Blog Widget by LinkWithin