Thursday, 8 November 2012

Mum's Sewings

Min mamma sydde mycket till mig och min bror när vi var små, både för att det var roligt men ochså för att det var ekonomiskt på den tiden. Nu när hon gått i pension har hon börjat igen och det är vi så glada för! Kläderna nedan är bland det första hon sydde men nu har hon tom. köpt en overlock-symaskin och är helt frälst! Mönstrena är från Ottobre, tygerna till klänningen från Stoff & Stil och skjortan en återvunnen damskjorta. Tyget till sjömanskostymen tror jag kommer från min samling.

De fantastiskt fina fotorna har min kompis Kristin Horn Sellström på Git&Rut i Alvesta tagit. www.gitochrut.se







My mum made the clothes for my kids. The gorgeous photos were taken by my friend Kristin Horn Sellström at the Git&Rut studio. www.gitochrut.se

No comments:

Blog Widget by LinkWithin