Monday, 5 March 2012

A Gift for a Cousin



Den här "pippitröjan" stickade jag till barnens kusin i ettårspresent. Jag hittade nåt slags flätat bomullsgarn som jag tror kallas "filo della nonna" för ett tag sen som jag naturligtvis inte kunde låta bli att köpa och nu har det kommit till användning såklart! :) Det är jättemjukt och smidigt att sticka i och det blir tätare än med vanligt bomullsgarn. Mönstret hittade jag i ica-kuriren här men jag har ändrat lite i randen så att mönstret "förskjuts" som på Pippis tröja.




I knitted this for the kid's cousin's first birthday and in Swedish it's called a pippi sweater since Pippi Longstocking wore one in the movies. You can find the pattern in Swedish above. I bought the cotton yarn some time earlier and as usual sooner or later I found a use for it! I think the yarn is called "filo della nonna" and it's kind of braided, very soft and really comfortable to knit in.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin