Friday, 2 September 2011

September

Mormors månadstavlor visar ju alltför tydligt hur lång tid det går för mig mellan bloginläggen...



Motivet stämmer inte riktigt med det Italienska klimatet kan man lugnt säga, här kan man bara drömma om att ha strumpor på sig :) 30 grader varmt på dagen och 25 på natten är visserligen svalare än vad vi hade för en månad sen och visst är det härligt att kunna spendera dagarna på stranden i ljummet vatten men jag måste nog erkänna att jag längtar lite efter hösten...

September blir en omvälvande månad för oss. Lillebror är beräknad att komma den 29de och snart börjar lilltjejen på dagis och måste lära sig italienska ordentligt (här hemma pratar vi mest svenska) men spännande blir det! Själv har jag en massa spelningar som jag hoppas klara av innan det blir dags att ta mammaledigt.

As you can se from my grandmother's embroidery September in Sweden is very different from the weather we have here and I have to admit that I kind of long for to wear socks even though it's lovely spending the day on the beach...
This month will bring many changes to our family: My daughter will be going to kindergarten and will have to learn Italian better (at home we mostly speak Swedish) and she will have a little brother around the 29th. I have a lot of concerts and I hope I'll manage to do them all before I go into maternaty leave.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin