Friday, 19 February 2010

I'm still here


Tiden bara springer ifrån mig medan vi leker, skaffar tänder, pysslar, inreder barnrum, har första kräksjukan, skaffar underbara vänner här och hälsar på mormor och morfar i Sverige. Det blir inte många ögonblick över till att blogga... men jag är fortfarande här och jag kollar in vad ni andra gör! :)

Time flies while we play, teeth, craft, decorate the baby's room, get sick for the first time, make wonderful new friends here and visit the grandparents in Sweden. I don't have many spare moments to blog... but I'm still here, checking out what you guys are up to! :)

3 comments:

Rebecca said...

ciao, piacere di conoscerti e complimenti per il tuo blog.
Rebecca

Emmas dagar said...

Tack för titten i min blogg!
Det låter underbart att bo i Italien :-)
Jag ska försöka svara på din fråga om min mössa så gott jag kan.
När jag mäter den rakt över på utsidan så är den 26 cm (alltså 52 cm runt om).
Min dotter är 3 år på bilderna med mössan. Då är den rymlig men inte så den glider ner. Nu är hon 4 år och 4 månader och mössan sitter jättebra. När jag mäter hennes huvud så är ca 50 cm runt om. Jag kan också ha den utan problem med mitt 55,5 cm stora huvud. Den sitter inte alls hårt åt.
Med andra ord: Den räcker länge ;-)
Tyvärr är det svårt att få tag i DoRedo-garn även här, annars hade jag kunnat hjälpa dig. Men 100g garn är ca 100m och det är ren ull.

Lycka till med mössan om du stickar den och du får gärna hojta till här i bloggen igen om du vill visa :-)
Fråga igen om du undrar över något!

Emmas dagar said...

Så roligt att du vill sticka min mössa och jag ser fram emot att få se resultatet :-)
Hoppas också det inspirerar att börja blogga igen!

Blog Widget by LinkWithin