Wednesday, 4 November 2009

A summer dress, better late than never...


Här är ytterligare en av sommarens projekt som jag inte visat er tidigare. Jag ääälskar det här Tilda-tyget! Det känns liksom skandinaviskt, gammeldags och lite Emil i Lönneberga på något vis. Modellen är en klassisk förklädesklänning med bomullssnedremsa och den lilla hättan ritade jag av från en min mamma sydde till mig när jag var liten. Knapparna är från min svärmors samling och - JA! - mina pelargoner blommar faktiskt på balkongen fortfarande!

Here's another of my summer projects I haven't shown you before. I looove this Tilda fabric! It sort of feels Scandinavian, old fashioned and a little Emil in Lönneberga. The model is a classic apron dress and the pattern for little cap I copied from an old one my mother once made for me. The buttons are from my mother-in-law's collection and - YES! - my geranias are still in bloom on my balcony!

1 comment:

Certain Creatures said...

Dolcissimo questo vestitino!
;)
Francesca

Blog Widget by LinkWithin