Friday, 6 November 2009

Skull jumper live pictures

Jag skrev i en post för ett tag sedan att jag ville sticka denhär tröjan/linnet och nu är den klar! Den blev brun med döskallar i cremevitt för det var vad jag hade hemma. Jag har inte stickat så mycket mönsterstickning så jag drog garnet lite för hårt men det blev ok ändå.  Min mamma, som är min stickmeister, tröstade mig med att det var mönstrets fel ... :)

I wrote in an older post that I wanted to knit this jumper and now it's finished! I made it in brown and cream white cause that's what I had at home. I haven't knitted much with patterns on before so I pulled the yarn a little tight, but I think it's ok anyway. My mum and knitmeister assured me that it was the pattern construction's fault.. :)

Lillan är snart 9 månader och aktiv som bara den. Hon både kryper, sitter och ställer sig upp själv så nog har man lite att göra här. Vår babysimlärare säger att lillan snart kommer att gå och då blir det väl inte lättare... Nu håller hon dessutom på att få tänder och sover jättedåligt på nätterna men hon är ju så glad, söt och alldeles underbar så vad gör väl det! :)

My baby girl is almost 9 months and very active. She crawls, sits and pulls herself up into a standing position so I keep myself busy. Our baby swim instructor tells me that she'll walk soon so I guess it won't get any easier... she's also teething right now and hardly sleeps at night but she's so happy, cute and absolutely wonderful that I really don't mind! :)

Den skulle stickas på rundstickor men det är så svårt att få tag på här så det fick bli på vanliga stickor och så sydde jag ihop den mitt bak. Jag satt också dit knappar där fram för att göra den lite tjejigare.

It was supposed to be knitted on a circular needle but they are hard to find here so I used normal ones and stitched it together at the back. To make it more girly I put bottons at the front.

4 comments:

Helena said...

Så söt hon är! Jättefin tröja! Vad duktig du är! Själv har jag bara lyckats knåpa ihop några Åremössor :D

Veronica said...

Hej!

Hon är verkligen hur söt som helst :) Fint jobb du gjort med tröjan!

Kramar

Maria said...

Så fin! Både klänningen och lilla tjejen!

Tant Ulrika said...

Tassar förbi o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig (jätteskoj) att jag nu startat en ny spännande tävling:

http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html

..med chans att vinna ett presentkort från en finfin barnbutik, kika gärna in o delta i den oxå =)

Blog Widget by LinkWithin