Saturday, 21 November 2009

Foppa Pedretti makeover

     

Precis som namnet "Il Sediolone" (=barnstolen) antyder så är dethär den klassiska italienska barnstolen från Foppa Pedretti. Jag måste nog erkänna att den inte riktigt är i min smak, men får man en rejäl kvalitetsstol i present måste man ju göra det bästa av saken!

Just as the name hints, this the classic Italian child highseat "Il Sediolone" (=the child seat) from Foppa Pedretti. I must admit it's not really to my taste but since I was given this sturdy quality highseat as a gift I just had to make the best of it!

Jag började med att rengöra den eftersom den använts av flera barn tidigare, men remmarna och säkerhetsbältet var så smutsiga att jag var tvungen att köpa nya. Varför just gula kan man undra men det är den enda färg de tillverkas i! 

I started by cleaning it since its been used by several children before, but the straps and security belt were so dirty I had to buy new ones. Why yellow? 'Cause that's the only colour they make them in!

Dynan i plast är ju praktisk men.... ja... den passar inte riktigt in bland resten av inredningen om jag säger så... så sedan sydde jag ett överdrag i ett tyg som jag alltid gillat men har kännts lite för 80-tal för att sy klädesplagg av. 

The seating in plastic ip practical but... well... it doesn't really fit in with the rest of the decor in our house... so I made a cover in a fabric I've always liked but found a little too 80's to make clothes from.

Dynan sätts fast i stolen med kardborrband så det sydde jag på mitt överdrag också.

The seating is attatched to the chair with velcro so I sewed that onto my cover too.

Ett litet märke därbak och... ta da!

A little tag at the back and... ta da!

2 comments:

vyrtuosa said...

grazie per aver partecipato al nostro candy e complimenti per il tuo bellissimo blog!
manu vyrtuosa

makiato said...

Det var bra jobbat! Kul att göra om så att den passar in bättre. Skönare med tyg än plast också.

Ang. förklädet så har jag inte broderat det själv. Det står PORTUGAL med stora bokstäver så jag antar att någon där har broderat. :)

Blog Widget by LinkWithin