Friday, 16 October 2009

A knitted sweater and a new project


Den här babytröjan stickade jag nyss färdigt. Det blev ett par sockar också men de, liksom så mycket annat i vårt stökiga hem, hittar jag inte just nu... Jag älskar färgsättningen i baby merino ullen som går från oblekt vit till mörk blå via beige och gråblå. Kanten är virkad och knapparna i halsen hade jag hemma. Här är mönstret på svenska.

I just finished knitting this baby sweater. I made a pair of socks too but as with so many other things, I can't find them right now... I love the colours of the baby merino wool. It goes from cream white to dark blue via beige and greyish blue. The border is crocheted and the buttons at the neck I had at home. Here is the pattern in English.

Jag lät lillan peka ut garnet till nästa projekt, undrar vad det ska bli? :)

I let the baby choose the yarn for my next project, I wonder what I'll do with these? :)

2 comments:

MADELEINE said...

Allt bra här idag?? Ny tävling hos oss igen: http://www.muppsan.com/2009/10/vinn-valfria-meandi-klader.html - Vinn Meandi kläder till värde av 500:- Missa inte!! Har även andra kanonbra tävlingar igång ;-)

Pysen73 said...

Hej!
Ville bara tipsa om att jag har en tävling inne hos mig igen. Den här gången kan man vinna en väggalmanacka med sina egna foton. http://pysen73.blogspot.com/2009/10/vinn-kalender-med-egna-foton.html

Blog Widget by LinkWithin