Friday, 9 October 2009

Embroidered bracelet


Det här armbandet var ett trevligt litet projekt som jag hittade på efter hand. Framsidan och baksidan är i linnestramalj och broderiet gjorde jag i danskt blomstergarn som jag hade över. Som lås sydde jag dit en liten tryckknapp men den syns inte på bilden.

This was a fun little project that I made up as it progressed.  Back and front is a linnen fabric and for the embroidery I used leftover embroidery cotton threads. The lock is a hidden button but you can't see it in the picture.

3 comments:

Casa Cuori Colori said...

Ma che bella idea, davvero originale!!
claudia

Tant Ulrika said...

Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html

..med chans att vinna ett presentkort från en finfin barn/ ungdomsbutik! Kika gärna in o ha en überskön helg!

Kram

Maria said...

Mycket vackert Rebecka! Jag älskar sådant, vackert och unikt och handgjort

Blog Widget by LinkWithin