Wednesday, 3 June 2009

Baby quilt part 5


Mitt baby-lapptäcke är äntligen färdigt! Eller, ja, det blev färdigt för ett bra tag sen men jag har inte lyckats ta några snygga foton som gör arbetet rättvisa... så, dessa får duga. Rutorna är 10x10 cm och består av 20 broderade rutor och resten gamla tyger från andra projekt, gardiner, kläder och tom. näsdukar min svärmor har gjort.

Vad mer kan jag säga... jo, att jag är helnöjd och det var jätteroligt att göra! :)

My baby quilt is finally finished! Or rather, I finished it quite a while ago but I havn't managed to take any good pictures of it... so these will have to do. The squares are 10x10 cm and consist of 20 embroidered squares and leftover fabrics from other projects, curtains, clothes and even napkins my mother-in-law made.

What more can I say... that I'm completely happy about it and it was a lot of fun to make! :)


Om du vill se hur det gick till att göra kan du läsa mer här, här, här och här!

If you'd like to know more about how I made it you'll find more information here, here, here and here!

8 comments:

Maria said...

Blev verkligen jättefint! ALla tyger harmonierar.

Amanda said...

Sv. Åh, tack det samma! Mysig blogg! :)

Pia said...

Tack för din kommentar på min blogg. Jättefint lapptäcke, ser ut att vara mjukt och gosigt. Härliga färger som man blir glad av och som lilla jäntan kommer trivas att kravla runt på. Ha det så gott!

Kristin said...

Så fint! Helt fantastiskt!!

Anna said...

Det är verkligen jättefint!

Helena said...

Jättefint lapptäcke!

Loppan Lorum said...

Ett riktigt härligt lapptäcke! Nu blir jag inspirerad till nya stordåd :)

erry said...

Wow, vad läckert! Så fint att blanda in broderade rutor! Håller också på samlar lite tyger till drömlapptäcket, men måste skaffa symaskin också innan jag kan sätta igång... :P

Kul att hitta till din blogg, trillade in från Nästet :) Här ska jag kika runt lite...

Blog Widget by LinkWithin