Tuesday, 12 May 2009

Something to chew on

Lillan har börjat suga på allting och för att undvika att hon suger på den fina yllefilten, byxorna som ligger bredvid henne på skötbordet eller mammas tröja har jag sytt en liten snuttefilt. Den är ca 20x20cm, framsidan är av plysch/velour, baksidan en gammal T-shirt och så lite filt som applikation och dekoration. Jag är helt värdelös på att sy i elastiska tyger så eftersom jag visste att det jag ändå adrig skulle lyckas få det "slätt" drog jag i tyget så att det rynkades ordentligt.
Hoppas nu bara att lillan ska tycka om att sutta på den... ;)



My baby has started to suck and "chew" on everything and to avoid her sucking on the nice wool blanket, the pants next to her on the changing table or mummy's sweater I've made this little "sucking bkanket" (sorry, don't know the word in English, please help me out). It's ca. 20x20cm, the front in velour, the back an old T-shirt and some felt as decoration. I'm completely worthless att sewing elastic fabrics so I stretched it while sewing to make it show that I didn't want it to be "smooth".
Let's just hope now that the baby will like to "chew" on it... ;)

10 comments:

Elisabeth Dunker said...

Vilken toppengrej, den måste hon gilla!

Tess trött tokig morsa said...

Vinnaren av blå elefant presenterades i bloggen igår..
kika in om du glömt kolla vem som vann, vem vet kanske du hade turen... om inte, så har jag 2 Grymma tävlingar som du inte får missa
ha det toppen

kram

... said...

Vad fint!
Har du broderat loggan eller tryckt den?
Alltså lappen det står "REBECKA" på. Snyggt i vilket fall...

r e b e c k a said...

tack! :) Namnlappen är från minanamnband.se och går att stryka på. Trodde jag hade satt på en på Anders väska men det kanske jag glömde... ?

Åsa said...

Hej!
Tack för titten! Ja att sy och sticka och hålla på är verjkligen jätteroligt!
Bebiströjan du har stickat är superfin!

Doris_Assar said...

Hej!
Vad mycket fint du har här! Mobilen nedan är helt underbar! :-)

Anna said...

Himla bra idé, här hemma har jag två små blodiglar. Får nog sätta mig vid symaskinen!

Kristin said...

Jättefin! Mycket roligare att den är lite crazy i formen :)

Veronica said...

Vilken superbra idè :)

Kram

Janeth said...

Super fin snutte, har tänkt och funderat på att göra en.....nu har jag barn nummer 5 i knät och har fortfarande inte gjort någon :(

Blog Widget by LinkWithin