Thursday, 7 May 2009

Counting sheep

(English below)
Det tog mig mer än en vecka att göra mobilen för det kom alltid emellan något, sköta bebisen laga mat osv. men nu är den klar och hänger över lillans säng! Köpte kitet på Panduro i julas när de hade rea och betalade halva reapriset, 29.50! Fast sen har jag ju såklart använt ull och hobbyfärg jag hade hemma för att ändra färgerna.

Här under IKEAs sänghimmel kan lillan ligga och räkna får



Såhär glad blev lillan när mobilen var färdig!

It took me more than a week making this, finishing one detail at a time then having to put it away to take care of the baby, cook or do something else around the house. I made it from a kit I bought at Panduro Hobby (at 50% of half price, ca. 3 euros!) but I changed the colours using hobby paint and wool I had at home. Now it hangs over "lillan's" bed and she seems really happy about it! :)

15 comments:

Anna said...

Den är ju supersöt, och lillan me´såklart!

Veronica Tingvall said...

Vad fin och vilket härligt leende
Kram/Veronica

Helena said...

Jättefin! Jag får nog prova på att tova, har aldrig gjort det men tycker att det verkar kul. Och vilket härligt leende!

Veronica said...

Båda två är ju hur söta som helst :)

Kram på dig

... said...

Haha, de små fåren liknar grisarna lite! Vad söt den blev! :D

hallakulle said...

Supersöta!
Jag tycker inte alls att du är ute och cyklar!

Elin (Edvinsmamma) said...

Vilken söt :)

Tänkte tipsa om en ny rolig tävling på min blogg: http://edvinsmamma.blogg.se/2009/may/fredag-och-tavlingsdags.html :)

Manka said...

Oh, it's so sweet!! I just love it.
I like the colours ,too.

Sophie said...

Åh vad härligt :)
Kan tro att hon kommer njuta av att titta på den. Akta bara så hon inte ligger vaken hela nätterna och tittar istället för sover... hahaha, förmodligen liten risk på en sån liten en :-)

Maria said...

Både gullig mobil och tjej!

anna said...

Så himla söt! Bebisen ser ju väldans glad ut också!

Lina said...

Men oj vilken fin mobil! Jag hade också höga tankar om att göra en egen mobil i ulliga former till min lilla, men det blev bara någon enstaka figur... Nu fick jag dock lite ny inspiration:) Tack!
/Lina

rosalucia said...

Ciao!
Vilken härligt inspirerande blogg du har!!!
Å vad mycket fina grejer du gjort. Hit kommer jag tillbaka...(hittade hit via kardemommes länklista om du undrar)
Ha en skön söndag!!!

sara said...

vilken gullig mobil o flickan är ännu sötare!!:)

contemori.com said...

che bello questo mobile! complimenti!!

Blog Widget by LinkWithin