Tuesday, 5 May 2009

Baby "jeans"

(In English below)
Inspirerad av svenska bloggare har jag upptäckt hur kul det är att sy babykläder och helst i återanvända tyger. Det här är mitt första försök som är en muddbyxa och för att göra den lite jeansaktig har jag sytt på en bakficka och en liten ögla på sidan. Jag kunde förstås inte låta bli att brodera lite också... :) Jag har använt ett mjukt jeansaktigt tyg från IKEA och muddväv jag råkade ha hemma.


Mönstret är (något modifierat) från boken "Baby Cool, Sy nytt av gammalt" skriven av Nina Sandström Hallberg, Anna-Stina Lindén Ivarsson (en av tjejerna som skapade DoRedo ni vet) och Göran Hallberg. Kan verkligen rekommendera den, fast flera av er som redan syr mycket barnkläder kanske inte tycker mönstrena är så nya - men den är inspirerande!


Inspired by Swedish bloggers I've discovered how fun it is to make baby clothes and to use old fabrics to do new things. This is my first attempt to making a pair of baby jeans using wristlet at the waist and feet, and I think they're pretty nice! The wristlet makes them wearable for a longer period because thay stay in place even if they're too big like these, and if you unfold the wristlet they become longer. I've added a few details like a back pocket ad a "hook" on the side to make them more jeans like - and because it was fun! :)

The pattern is from the wonderful book "Baby Cool, Sy nytt av gammalt" (Sewing new things from old (fabrics/clothes)) by Nina Sandström Hallberg, Anna-Stina Lindén Ivarsson (one of the co-writers of DoRedo) and Göran Hallberg. The fabric is a soft jeans fabric from IKEA and I had that and the wristlet at home.
Blog Widget by LinkWithin