Friday, 17 April 2009

Crafting for my baby

It seems so far like most people prefer to read my blog in Swedish, and since no one has answered Italian I think I'll try for a while to write in Swedish (it's much easier for me anyway...) and at the end write a caption in English. Protest if you don't like it and answer my poll to the left! :)

Mitt senaste, färdiga, projekt är ett vindskydd till barnvagnen som jag delvis visat upp tidigare. Jag har lånat denna vagn, märke Torck, av min svägerska men överdraget/vindskyddet fattades och eftersom vi bor i en ganska blåsig stad tänkte jag att det måste väl jag som är så händig kunna ordna. Så nu när vår/sommavärmen börja komma på riktigt är jag äntligen färdig! :)

Det började med ett broderi med texten "Ciao Mondo" (=hej världen) och lite kaniner och ankor för att fylla ut. Garnet är överblivet danskt blomstergarn från detta broderi. Sen blev det lite lapptäckeaktigt och quiltat runtikring i matchande färger. Jag försökte att inte göra det allt för flickigt (jag vill ju att nästa bebis som ska använda vagnen ska kunna ha skyddet också) men det kanske det blev ändå? (klicka som vanligt på bilden om du vill se mitt arbete närmare)

Jag har sytt i resår som löper runt hela skyddet och fästs med öglor vid "skruvarna" men jag kom inte på nåt smart, enkelt sätt att fästa överdelen så just nu ligger den löst utanpå. Fiberfillen jag använt är ganska tjock så den liksom står upp av sig själv ganska bra så jag kanske lämnar den som den är. Om jag orkade skulle jag gärna fodra insidan av vagnen med samma blommiga tyg som jag använt på på baksidan av skyddet, men jag skulle tro att det inte blir av innan det är dags för sittvagn... ;)

This is my latest finished project, an embroidered, quilted cover for the baby's stroller that I started some time ago. I've borrowed the stroller and the cover was missing so I decided to make one. The white fabric is from IKEA (the cheapest one they sell) and leftovers I had at home. The embroidery is made from leftovers from this embroidery.

7 comments:

Helena said...

Jättefint! Och vilket fint broderi!

Lotten said...

Vad fint det blev!

Mitt fyndade broderi är jag inte säker på vad jag skall göra med.... kanske en väska... eller en kudde...? Har du några tips?

Ha en bra helg! Kram Lotten

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons said...

Gud vad du är duktig..tack för krya på dig hälsning.
Kram Lotta

Gloria said...

troppo carina questa mini quilt, è un amore, sei davvero molto brava :)

Anonymous said...

I'm trying to vote for English in your poll, but my vote is not being registered!

Maria said...

SÅ fint!
Och de där orden, Hej världen! passar ju så bra!

SABINA said...

uff... io in svedese non capisco! ho partecipato al sondaggio...

la trapuntina è molto bella,ciao rebecka

sabi

Blog Widget by LinkWithin