Monday, 23 February 2009

Baby quilt part 4, I need some advice!

First of all, thank you so much for all the congratulations on the birth of our daughter! We're still pretty tired but in a state of constant bliss! :)

Back to topic... quite obviously I didn't finish my baby quilt in time but as we've started to settle down a little I think it's time to get the work done! My only problem is I just don't know what fabric to pick for the border... Can you please help me out?

No. 1) a beige fabric with dots and flowers in purple, dark orange and white ( I've used it in the quilt too)

No. 2) a Light green fabric with flowers in a darker green colour

No. 3) A pale pink (gammalrosa in Swedish) fabric with dots in a lighter pink colour

No. 4) A "Tilda-ish" chequered fabric in white, pale pink, brown and beige

Or maybe none of the above? Do you have any other colour suggestions?

For more pictures of the quilt, have a look here and here.

12 comments:

Maria said...

Hej!
Grattis till bebisen! Så roligt!

Tack för engelskalektionen, kan ju behövas ibland. Nu var det mitt inre lexikon som bara drog till med första bästa ord jag kom på, men ibland så svarar lexikonet i datorn med konstiga ord. Har en bloggarvän i Australien som också brukar rätta mig ibland =)

Jag skulle nog välja det översta tyget till fina babyfilten, men alla passar ju!

Veronica said...

Jag kan förstå att det är mycket som är nytt och annorlunda med nykomling i familjen. Vad roligt :)

Kul att du syr och håller på själv, jag får så mycket inspiration här hos dig och en dag när jag bestämmer mig för att bli lite pysslig ska jag titta in här för råd!

Jag gillar ju rutigt så det sista tyget blir mitt val.

Ha det så bra!

Kramar

Maria said...

Ting tager tid, og det er klart du er træt og slidt - men lykkelig :-)

Jeg ville vælge stof nr. 1, eller eventuelt nr. 3.

Klem Maria.

Kristin said...

jag tycker tyg 4 passar till!

Utlandsmamman said...

Jag ser att du redan fått flera olika förslag, så jag hoppas att jag inte förvirrar dig mer med att säga att jag skulle valt tyg 2 eller 3 :)

Jag håller också på med ett litet lapptäcke - men vet ännu inte om det är till en pojke eller flicka så lite av jobbet får vänta.

Hoppas det är bra med er alla i nya familjen.

Pyssel och Trams said...

Jag tycker nog att det rutiga passar bäst! Men dom andra var ju inte så tokiga dom heller!=)

Mvh Anna

Anna said...

Congratulations with your lovely baby girl!

My choice would be fabric no. 2, I think the light green provides a nice contrast to the many pink/red/orange/yellow colours of the quilt, yet at the same time it binds everything together as the quilt also has some green in it.

Thanks for a lovely, inspirational blog!

Re-dizain said...

Alla är så fina men den högst upp är så gullig!
Kram

Mz.olsson said...

Så du pratar svenska!! Var beredd på att skriva engelska här, men ser alla svenska kommentarer?? Vilken gullig quilt! Jag ÄLSKAR sånt där, höll på mycket ett tag, men fick problem med nacken, så nu är det ett tag sen. Tyvärr... men kanske skulle sätta igång igen... blir sugen... Till saken!! Tyg nummer tre eller fyra tycker jag var urgulliga o passar bäst! Men smaken är ju som baken...

Anna said...

Hej!

Jag gillar det översta!

Anna

Tove said...

For et fantastisk teppe!! Uansett hvilken "bakgrunn" du har til. Så fint med broderiene og og og og, virkelig fint:)

HexagonLady said...

Patchwork and crochet from Sweden.
Leja

Blog Widget by LinkWithin