Friday, 23 January 2009

Needle felted purses


I've been making these needle felted purses for about a year now and I love this technique. It's so much fun to pick the colours, the step from idea to realisation is pretty short and if you're not happy with the result it's easy to remove and redo. I actually sold some of these last summer and got an order for a new one (the one you see above). I've made them around 15x10 cm, sometimes with a contrasting fabric inside but the one above is a bit bigger and is supposed to be a small handbag (clutch).

I kept the grey/squared one for myself and use it to put my camera in because it's pretty watertight and the wool is thick enough to stop the camera from breaking if i drop it.

For the cat motif I was inspired by the classic Finnish/Swedish candy "Salta Katten".

By the way, I head that the pope proclaimed internet to be a gift from God to the human race so I guess we can all blog with a clean conscience now! :)

19 comments:

segsliten said...

Väldigt snygga! Kul motiv.

OttoPippi said...

Dom är verkligen skitfina! Hur coola som helst! :-)

cindy said...

these are all gorgeous. I love the cat one - so sweet

Anonymous said...

I love your felted purses - but how do you make them?

Maria said...

Oj, så många och så fina!
Jag har aldrig testat att nålfilta, men blir kanske någon gång. Den prickiga blev min favvis!

Kardemomme said...

Hei Rebecka :)Takk for tips om raspet potet og annerledes tibehør til vaflene! Det hørtes så godt ut at det absolutt må prøves snarest!!
Jeg synes det virker som om hele blogglandia ligger rett ut i forkjølelse og influensa nå..Utrolig mange som er veldig syke..Håper du snart føler deg bedre! For noen fantastiske små punger du lager i tovet ull!!! De er jo helt nydelige alle sammen men jeg likte katten aller best ;)
Jeg er jo en kattemamma..Smart ide å hente inspirasjon fra sukkertøy-esken..
Ønsker deg god bedring og en fin helg! Klem fra Kardemomme :)

LittelPoppins said...

Jättefina! Har aldrig provat, syr ju bara i vanlig filt, men kanske skall prova. Ha det gött!

Wilda Stenlyckan said...

Hej!
Tack så mycket! :-)
Ja det är lite väl kallt då det börjar närma sig -30! Men sån tur är så varierar kylan så idag är det bara -9 grader.
Hihi.. ja dina vänner tycker nog det låter kallt.

Vilka underbart söta små väskor du gjort!! Duktig är du må jag säga!!

Hoppas du får en härlig helg!

Kram Sara

Utlandsmamman said...

Hej. Jag är så imponerad av dina fina grejer så du har fått en utmärkelse av mig. Titta in på min blogg så hittar du den där!

Fortsatt trevlig lördagkväll :)

anna of sweden said...

Oj, vad fina! Vad duktig du är! Katten gillar jag särskilt!

Alessia said...

Lovely purses!! I love the technique and the results!

Pysen73 said...

Åh, vilka fina!
Vilken himla tur att man i alla fall gör NÅNTING som är godkänt av påven *hihi*
Tack för den fina kommentaren inne hos mig.

Mia said...

Vilka fina börsar! Salta katten är jättefin. Nu blev jag sugen på lakrits! :D

Skaparstigen said...

Så många olika du gjort! Väldigt fina allihopa!

Veronica said...

Du är ju jätteduktigt :) Otroligt fina!

Kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons said...

Helt underbara tänk om man kunde skapa så fint.
Kram Lotta

robin ^^ said...

Hej!
Nu har jag startat en Valentine's day tävling i min blogg där du har chansen att vinna två olika små, gulliga paket :)

Var gärna med du också :D

http://bexiii.blogg.se/2009/january/tavling-vinn-ett-valentines-day-paket.html

Amanda said...

Jätte fina! Härlig blogg! Kul att ha hittat hit.

Anja Allvin said...

O, vad fina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blog Widget by LinkWithin