Thursday, 15 January 2009

A man bag for my brother


I made this bag as a present for my brother and since he got to choose the design more or less it's all black in a thick wool fabric with the lining in an adhesive cotton fabric (swe: tjock bomullsvlieselin) to make it more stable and at least a little water resistant. I sewed it together on the right side (swe: rätsidan) with a close zig-zag seam (swe: tät sick-sacksöm) both to give it a more rough look and because the fabric was so thick it was easier that way. The embroidery is from the old Nintendo 8bit ice hockey game that we used to play A LOT as kids. I found the pattern on this cool site http://www.spritestitch.com/ and I chose what used to be our favourite teams and stitched it on the same black adhesive cotton fabric as the lining before attaching it to the bag. The bag also has a side pocket for the I-pod and two inside pockets for keys and wallet. (Sorry for my poor English description but I don't know all the technical terms...)

Speaking about my brother, he recently started his own blog so - if you're curious - have a look here!

Doesn't he look great in this!?

Click on the picture to see the pattern better!

17 comments:

zarinaia said...

Bentornata!!! Complimenti per la borsa! E' molto bella e mi piace davvero il ricamo che hai realizzato.
Ciao.
Eleonora

Pysen73 said...

Hej!
Kul att du hittade in till mig :o)
Jag ser att det snart är dags för dig, själv har jag ju en bra bit kvar...
Jag har också broderat en hel del i korsstygn, men nu var det länge sedan jag gjorde något...

Jill i Fyra Rum och Kök said...

Hej!

Vilken snygg väska! Så duktig du är. Jag har på sin höjd få till en påse... ;-)

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Maria / Frøken Fryd said...

Sikke en flot bag :-)

Du er flink. Håber du havde en god juleferie i det svenske.

Klem Maria.

tavelhus said...

Lägger till dig som länk!

Hem och Lycka said...

Shit vad snygg, vad duktig du är på att sy!

kram

Veronica Tingvall said...

Vad kul att du vill vara med och tävla om tofflorna:-)

Väskan till din bror är hur fin som helst. Min sambo vad väldigt imponerad över broderiet, tror att han också skulle vilja ha det broderat på nåt.
Hoppas du har det bra.
Kram/Veronica

Hem och Lycka said...

Glömde - visst får du länka! Bara roligt!

kram

segsliten said...

Kul väska! Jag antar att brorsan blev glad, skulle bara fattas annat efter all tid och kärlek som du lagt ner där!

Anna said...

Supersnygg väska! har du hittat på mönstret själv, eller? Jag har funderat länge på att sy en sån, men hittills har det aldrig blivit av, men kanske nu - inspirerad av dig!

Tant Ulrika said...

Snygg..RIKTIGT SNYGG =D Duktig du är =)

Ha en jätteskön helg!

Kram

anna of sweden said...

Vilken lycklig bror!

Fransk inredning said...

I love Italy! vem är det som sjunger på din blogg? Kraam Susanne

ByLightOfMoon said...

Beautiful knitting and photos, smiles, cyndi

Vero said...

Kul att du hittade till mig och är med i min tävling. Önskar dig lycka till.

Lisa said...

å tack så mycket :)

Fina grejer du syr, kikade in på din brors blogg och sa hej :)

med nål och tråd said...

Vilken härlig väska med broderade hockeyspelare på. Undrar vad matcho hockeygubbar tycker om det.

Blog Widget by LinkWithin