Thursday, 27 November 2008

Vintage baby clothes

My mum told me that when we come to Sweden for Christmas she'll give me a bunch of baby stuff that me and my brother used when we were babies. She said the clothes are pretty out of fashion and not very nice but at least they are practical so I started looking in my old photo albums to see what we wore back then in the 70's. Now, I don't know about you but I certainly won't have any reservations dressing my babygirl in these clothes! :)

Adorable elephant fabric....

My dad and me in matching outfits...

Looks like dinosaurs with flowers on them....

14 comments:

Huset mitt i byn said...

Jag såg din Alvine gardin i fönstret...vilken härlig utsikt det är från er.
Ohhh vilken härlig utstyrsel du har haft, jag me dför den delen :)

Kram Pernilla

MADELEINE said...

Superfin blogg ;-) Kul att du är med och tävlar!!!
Åh, låter inte helt fel att bo i Italien, vad är d för väder där??

zarinaia said...

Che belle foto! Complimenti alla tua mamma che ha conservato con amore i tuoi vestitini.
Baci.
Eleonora

Leva som jag said...

Åh vilken skatt att få dessa söta babykläder
kramar M

Wilda Stenlyckan said...

Hihihi.. vi hade en exakt likadan soffa hemma hos oss då jag var liten!!

Supersöta kläder!!

Kram Sara

Maria / Frøken Fryd said...

hej med dig.

Tak for kommentar inde ved mig :-) Det er altid så herligt at finde nye (for mig) blogge - så det er jeg rigtig glad for.

hvor lyder det skønt at bo i Italien. det ser utrolig fint ud hvor i bor, sikke en juleudsigt, ja generelt det hele. Her skal jeg få mange stunder til at gå med at kigge nærmere.
Heldigt med ægte retrotøj fra din egen barndom. Jeg er jo en stor retrofan, og elsker alt hvad der findes af retrostof/tekstiler.

Mange hilsner
Maria

Skaparstigen said...

Coola! Det är ju så roligt att använda sina gamla grejer på sina barn. Mina killar har haft massor av saker efter min man, kvaliten är ju ofta väldigt bra också.

Cecilia said...

nej, det är ju jätte söta kläder! Hur trendiga som helst!

Persilja said...

Härlig 70-talig bild på dig och din pappa! Lejongult. Färgen framför andra på 70-talet!

Maria said...

Har sett liknande nyproducerat elefanttyg på sybloggar i Sverige! Coolt!

Medea said...

Kul att se elefanttyget in real. Jag har köpt nytrycket i både rött, brunt, gult och grönt.
/Medea som även har sybloggen Ma fille et moi

Kristin said...

Wow, vilka bilder och vilka kläder! Helt fantastiska - klart lillan ska ha dem på sig :) Kanske maken kan låna Görans t-shirt oxå :D

r e b e c k a said...

Hihi... tror tyvärr inte han har den kvar men det hade ju varit toppensnyggt! :D

Aylin said...

Thank you so much for sharing the photos of vintage baby clothes.

Blog Widget by LinkWithin