Monday, 17 November 2008

Lost and found

Some years ago I found these two embroideries at my mum's. Neither of them are finished but I thought they were too adorable to just lay there in a drawer so I asked if I could have them. My mum says she probably embroidered these in the late 60's or early 70's and since she grew tired of stitching them they ended up in a drawer and the pattern and yarn have been lost. After thinking a lot I decided to cut out the embroidered parts and make two pillowcases using some dark brown linnen fabric and what was left of the cotton/linnen fabric they were stitched on.

I think they're supposed to be poodles... anyway it's pretty psychadelic... ;)

Surfing around I found Swedish Naíma's Design that makes these adorable baby dresses and - she's giving one away! Last day is Nov. 30th.

Jag är så glad över att kunna presentera en förjulstävling i min blogg med ett överraskningspaket från underbara Blafre Design i Sessan och Prinsessan's blogg (31/11)

Hos Moonzana kan man vinna en väska från Louis Vuitton! (12/12)

Jag är med och tävlar hos En Mölnbobos Liv, man kan vinna en julbag med smycken värd 1000kr. Sponsor är Bicone Design som har massor med fina och prisvärda smycken. Tävlingen är öppen för alla och avslutas vid midnatt 18 december.

Jag tävlar om ett valfritt plagg från Alfons och Milla hos Sideline FashionMuppsan´s blogg. Tävla HÄR du oxå. (11/12)

Jag tävlar om ett presentkort värt 400:- hos Poppilopp i Nikitas blogg. Tävla du med!! (9/12)

Tävla om en handvirkad disktrasa hos Min Inspiration före 15 dec.

Hos Broarne - lantlig inredning kan man vinna ett färgglatt diskset i november!


8 comments:

MiA said...

Hej Rebecka!
Vad roligt att du ville vara med i min utlottning. Lycka till!
MiA

Maria said...

Roligt att du använder de gamla vackra broderierna i kuddar. I like!

Romantiska Hem said...

Hejsan!
Så många fina bilder du visar här, måste kika runt lite mera! Kram Petra

Tant Ulrika said...

Oj vad fina kuddar o broderier =)

Ha en underbar dag!

Kram

❤ SessanochPrinsessan ❤ said...

Massa lycka till i min tävling ;)

Njut dagen

Södralycke said...

Hej!
Kul att du vill vara med och tävla på min blogg, lycka till!

Kram Johanna

Sandra / Vit design said...

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till!
Kram Sandra

LillaFlisan said...

Oj så många fina tävlingar du hittat!!Dessa måste jag ju kolla in!

Dina kuddar är helt fantastiska! Så himla bra idé att ta vara på broderierna och göra något nytt fint av dem!!!

Kram

Flisan

Blog Widget by LinkWithin